Історія палет

З початку індустріальної революції планомірно наростали темпи використання упаковки, яка постійно вдосконалювалася для кращого збереження вантажу, а також збільшення технологічності і продуктивності вантажно-розвантажувальних робіт . Попередником палети є дерев'яний полоз (skid), який з'явився на американських заводах і використовувався з першими навантажувачами. Конструкція, попередника палет, полоза - дві стоять з боків дошки, зафіксовані дошками зверху. Конструкція полозів, постійно змінювалася залежно від вдосконалення навантажувачів - навантажувач починав піднімати вище вантаж для завантаження, вага вантажу ставав все більшим і більшим ставала навантаження на конструкцію полоза. У 1925 році для посилення конструкції, до полозу додали трьох нижні дошки і так вийшла палета.

Таким чином масове застосування палет отримало з масовим з розвитком і використанням підйомно-транспортної техніки - навантажувачів. Подальший розвиток палет було викликано з необхідністю підйому навантажувачем палет з двох сторін, і спереду і ззаду. Потім з'явилася потреба складувати палети в два рівня - один на одному, при цьому з можливістю використання автонавантажувача.


З початку індустріальної революції планомірно наростали темпи використання упаковки, яка постійно вдосконалювалася для кращого збереження вантажу, а також збільшення технологічності і продуктивності вантажно-розвантажувальних робіт. Попередником палети є дерев'яний полоз (skid), який з'явився на американських заводах і використовувався з першими навантажувачами. Конструкція, попередника палет, полоза - дві стоять з боків дошки, зафіксовані дошками зверху. Конструкція полозів, постійно змінювалася залежно від вдосконалення навантажувачів - навантажувач починав піднімати вище вантаж для завантаження, вага вантажу ставав все більшим і більшим ставала навантаження на конструкцію полоза. У 1925 році для посилення конструкції, до полозу додали трьох нижні дошки і так вийшла палета. Таким чином масове застосування палет отримало з масовим з розвитком і використанням підйомно-транспортної техніки - навантажувачів. Подальший розвиток палет було викликано з необхідністю підйому навантажувачем палет з двох сторін, і спереду і ззаду. Потім з'явилася потреба складувати палети в два рівня - один на одному, при цьому з можливістю використання автонавантажувача.

За часів Великої Депресії, в 20-30-і роки минулого століття, такі явища в США, як безробіття, дефіцит фінансового капіталу та інші несприятливі фактори - привели до уповільнення масового застосування палет.

Все змінилася під час Другої Світової війни, коли виникла гостра необхідність у збільшенні продуктивності транспортних операцій. При різкому дефіциті чоловіків-робітників у роки другої світової війни, промисловості США було поставлено завдання відвантажувати величезні обсяги і кількість військових і гуманітарних вантажів по всьому світу. Використання палет, в ті часи, дозволило завантажувати більший обсяг вантажів меншим числом людей - збільшення продуктивності праці. Також збільшувалася пропускна здатність складів, що зменшило потребу в площі складських приміщень та зростання їх продуктивності і т.д.

Першою фірмою, яка почала виробляти палети для інших фірм була компанія  із США NWPCA (National Wooden Pallet and Container Association), заснована Вальтером Круком. Розміри палет, які ця компанія почала виробляти, стали загальновизнаним американським стандартом. Зараз у США стандарти палет визначені документом UNIFORM STANDART FOR WOOD PALLETS, затвердженим у травні 2012 року NWPCA (National Wooden Pallet Container Association).

Стандартні розміри американських палет:

  • 48 "на 40" (дюймів), що становить в метричній системі - 1219мм на 1016мм, для зручності вважають 1200х1000мм
  • 48 "на 48" (дюймів), що становить в метричній системі - 1219мм на 1219мм, для зручності вважають 1200х1200мм

Хоча більшою мірою палети використовувалися в Тихоокеанському регіоні, вони отримали, заслужену увагу в Європі. Але застосовуватися вони тільки після закінчення другої світової війни. У 1946 році шведська компанія «ВТ» вперше розробила і почала застосовувати европоддон, европалета (піддон), який досі є стандартом для європейських виробників палет і компанії виробників вилочний вантажної техніки. Через рік шведська компанія «ВТ» представила світу - перший візок гідравлічний (rocla). Яка досі є актуальним засобом "малої механізації".

Стандартні розміри європейські палет:

  • європалети, європіддона - 1200мм на 800мм.
  • FIN палета, фінські палети - 1200мм на 1000мм.

Але масове поширення палет отримало не скрізь. У Китаї, вони велика рідкість. Пов'язано це з тим, що вантажників в Китаї достатньо і платять їм не багато.