Європалет, європоддон

Так склалося, що європалет отримала найбільше поширення серед піддонів на Україні. Слід зазначити, що популярність це викликана не тільки найбільшим числом ввезення імпортних європалет, а й тим що український автотранспорт європейських виробників, який максимально пристосований для перевезення вантажів на європалетах. І Дійсно європейських автотранспорт пропонує кузова в які можна раціонально і багатьма способами розмістити європалети, без зазорів і "порожнього місця". Європалета має розміри 800х1200х145мм, а європейські вантажівки мають ширину кузова 2450мм, що дозволяє встановлювати дві європалети широкою стороною і три європалети вузькою стороною.

Американські палети, піддони

Американські палети, піддони відрізняються насамперед своїми розмірами 1200х1200х150 мм. І це єдино стандартні палети, піддони, які можуть бути двухнастільние. Тобто палети, на які можна расмещать вантажі з двох сторін (настилів) - верх і низ можуть мінятися місцями. І так американські палети можуть бути однонастільнимі і двухнастільнимі (двосторонній). Конструктивно американські палети виготовляють четирёхзаходнимі - вилочний захват вантажної техніки може захоплювати вантаж з усіх чотирьох сторін.

Конструкція палет піддонів

Конструктивно палети, піддони можуть бути двухзаходная і четирёхзаходние - по можливості введення захоплення вантажної техніки або тільки з двох протилежних сторін або з усіх чотирьох сторін.

Найдешевші палети, піддони виготовлені з м'якої деревини. А більш дорогі палети виготовляються з якісної деревини, пластмаси та металу. Якщо дешеві палети можуть бути не поворотною тарою і можуть утилізувати окремо від інших пакувальними матеріалами, то дорогі палети є багаторазовою тарою, яка повинна бути повернуті відправнику або перепродані після використання, для подальшої експлуатації.

Фітосанітарна обробка палет

з 1 березня 2005 року ввійшов в силу Міжнародний стандарт на санітарні та фітосанітарні заходи ISPM № 15 "Керівництво з управління пакувальним матеріалом з дерева, застосовуваним в міжнародній торгівлі". Після цього у всіх країнах світу введені в силу дії стандарту через національне законодавство.

При здійсненні експортно-імпортних операцій, відбувається фізичне переміщення вантажу між кордонами держав, разом з вантажем перетинають кордон і палети, піддони. Якщо це палети з деревини, то ця деревина може бути заражена різними шкідниками - личинками жуків, мікробами, цвіллю. Для захисту своєї території країни імпортери вимагають, щоб палети з деревини пройшли фітосанітарну обробку - знезараження деревини.

Історія палет

З початку індустріальної революції планомірно наростали темпи використання упаковки, яка постійно вдосконалювалася для кращого збереження вантажу, а також збільшення технологічності і продуктивності вантажно-розвантажувальних робіт . Попередником палети є дерев'яний полоз (skid), який з'явився на американських заводах і використовувався з першими навантажувачами. Конструкція, попередника палет, полоза - дві стоять з боків дошки, зафіксовані дошками зверху. Конструкція полозів, постійно змінювалася залежно від вдосконалення навантажувачів - навантажувач починав піднімати вище вантаж для завантаження, вага вантажу ставав все більшим і більшим ставала навантаження на конструкцію полоза. У 1925 році для посилення конструкції, до полозу додали трьох нижні дошки і так вийшла палета.